Ahlan Wasahlan..


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Masa Itu Emas

Saturday, November 14, 2009

Betapa Pentingnya Peranan Ibu dalam Hidup...

Salam...
Pada Jam 09 00...aku dah siap sedia kat depan tv untuk tengok cerita favourite aku, aku rasa semua orang tahu iaitu NUR KASIH...erm cerita makin lama makin best r plak...
Tapi yang tak bestnya ngan watak Sarah tu yang always jadi penghasut dan cuba menghancurkan rumah tangga Aidil n Aliya...
Pe pun be the best la Khabir Bhatia...citer yang bagus...


Erm sebenarmya aku nak citer ni bukan pasal Nur Kasih tapi lepas jer tengok citer Nur Kasih tu..
Aku sambung baca buku about doa ibu yang pasti di kabulkan...

Buku tu sangat membuatkan aku celek mata bahawa besarnya peranan seorang ibu dalam hidup kita...
Buku tu menceritakan bahawa doa setiap ibu pasti di kabulkan...
Menangis aku baca buku tu...
Buku itu juga menceritakan tentang Hanah, ibu kepada Maryam yang mendoakan anaknya supaya menjadi anak yang taat kepada ALLAH...dan banyak lagi cerita dan pengajaran yang boleh di dapati...

Kesimpulannya,
Sesiapa yang dah bergelar ibu atau bakal bergelar ibu mestilah menjaga setiap tutur kata atau doa kepada anak-anaknya kerana setiap doa ibu pasti di kabulkan....insyaALLAH...
Walau seburuk mana pun perangai anaknya, doakanlah kebaikan untuk anaknya...
Jika anaknya sudah taat kepada ALLAH, doakanlah agar mereka terus taat dan istiqomah kepada ALLAH...

"Ibu maafkanlah diri ini jika pernah diri ini melakukan kekhilafan.."

Wasalam...

No comments:

Post a Comment